גניבה מיליון ש”ח ממעביד

גניבה ממעביד – גניבה בידי עובד סעיף 391 לחוק העונשין תשל”ז – 1977:

גניבה ממעביד היא בעצם עבירה ייחודית בין עבירות הרכוש ומבין החמורות שבהן.

עבירות הרכוש מחולקות וככל שעולה חומרת העבירה כמובן גם רף הענישה.

סוגי עבירות רכוש הינם:
א. גניבה.
ב. גניבה בידי עובד ציבור.
ג. גניבה בידי עובד – גניבה ממעביד.
ד. גניבה בידי מנהל – חבר דירקטוריון או מנהל שגונב נכס של התאגיד.
ה. גניבה בידי מורשה – לדוגמא עו”ד שגונב כספי פיקדונות.

גניבה ממעביד – גניבה בידי עובד:

גניבה ממעביד היא כאמור אחת מהחמורות במסגרת עבירות רכוש. מדובר במעשה שנעשה על ידי עובד במקום מסויים כאשר נפגע העבירה הוא המעסיק ממנו נגנבו הכספים.

החומרה שמייחס המחוקק לעבירה של גניבה ממעביד נובעת מהסיבה שבכדי לבצע עבירה זו, נדרש שהעבריין יהא בעל גישה ויכולת לבצע את המעילה והיכולת והגישה הנ”ל הינן תולדה של אמון לו זכה מהמעסיק, אמון שהתרסק ברגע ביצוע המעילה ו/או הגניבה.

בתי המשפט נוהגים להחמיר עם נאשמים העומדים לדין בגין עבירת גניבה ממעביד כיוון שעבירות אלו עלולות למוטט את מערכת היחסים והאמון המורכבת והחיוניות במקומות עבודה וגופים גדולים ובכך אך להוות סכנה מוחשית על כלכלת המשק.

לא אחת נוכחנו לשמע את דבריהם של נפגעי העבירה, מעסיקים, המגוללים בפני בית המשפט איזה נזק נגרם לעסק ממנו נגנבו הכספים הן במישור הפיננסי והן במישור של שבירת מוסכמות ופגיעה אנושה בניהול השוטף שנבע ממערכת יחסים של אמון בין המעביד לעובד.

ניסיון החיים מלמד שלעסק שנפגע ממעילה על ידי מי מעובדיו, קשה מאד להשתקם ואף חלקם קרסו ונסגרו.

דוגמא 1 – מקרה שטופל ע”י עו”ד שאול דבח – גניבה ממעביד בגובה 1,000,000 ש”ח!

ת.פ. 53090-02-12 (שלום ת”א – כבוד השופט עידו דרויאן) – זיוף, שימוש במסמך מזויף וגניבה ממעביד סך של מעל מיליון ₪!!!העונש שחורג מרף הענישה: מאסר בפועל של 8 חודשים ו – 6 חודשי מאסר על תנאי.פסק דין מיום 10/4/2013.

ביום 2/7/2012 הודתה הנאשמת כי ביצעה עבירה של גניבה בידי עובד, זיוף ושימוש במסמך מזויף.הנאשמת הודתה כי עבדה במחלקת הנהלת חשבונות במשרדו של עורך דין נשיץ, גנבה סך של מעל מיליון ₪.הנאשמת כמובן פוטרה ממקום עבודתה והחל המאבק להשגת ענישה מקלה בעניינה על ידי עו”ד דבח שאול.לחובתה של הנאשמת אין ולו הרשעה אחת ומאז האירוע בו הואשמה וכמובן לא נפתחו כנגדה חקירות נוספות במשטרה.

ניסיון להגיע להסכמה עם המאשימה עלו בתוהו, הנאשמת הודתה בעובדות כתב האישום וטרם גזר הדין נשלחה לתסקיר מאסר.

בית המשפט, למרות שהביע את סלידתו מהמעשים הקשים שיוחסו לנאשמת, גניבה בידי עובד בסכום אסטרונומי של מיליון ₪ תוך תחכום רב, בחר לקבל את טענות ההגנה שהעלה עורך דין דבח שאול וגזר על הנאשמת עונש של 8 חודשי מאסר בפועל.

הערות הסנגור שאול דבח: הקושי המשפטי בתיק הנ”ל נובע ממס’ גורמים:

א. עבירות של גניבה בידי עובד או גניבה ממעביד הינן עבירות שהמחוקק מבקש למגר מתוך החברה ועל כן הענישה הינה ענישה מרתיעה. הרי כל עבירה שכזאת מקעקעת לחלוטין את האמון שנותנים מעסיקים בעובדים בכירים במערכת החולשים על כספים רבים ו/או סודות כמוסים של העסק – במקרה של התיק הנ”ל משרד עורכי דין.

ב. הנאשמת, טרם שכירת שירותיו של עורך דין שאול דבח, הודתה במשטרה ובהליך אזרחי בעבירה ובכך סתמה את הגולל על סיכוי לנהל בעבורה תיק הוכחות.ג. היותו של המעביד, נפגע העבירה, עורך דין בכיר בישראל והתעוזה שבעבירה עוררו גלים.

דוגמא 2 – מקרה שטופל ע”י עו”ד שאול דבח – כתב האישום בוטל!!ת.פ. 6337-03-11 (שלום ת”א – כב’ השופט מרדכי פלד) – גניבה ממעביד – כתב האישום בוטל!!! עו”ד דבח ייצג את הנאשם.

ביום 16/11/2011, בעקבות מחדלים בהתנהלות הפרקליטות, הורה כב’ הש’ מרדכי פלד כי כתב האישום שהוגש נגד הנאשם ונגד חברו (שיוצג על ידי הסנגוריה הציבורית), בטל.

במהלך שנת 2007, נפתחה חקירה, כנגד הנאשם שהיה אז בגדר חשוד, בעקבות חשד לגניבה ממעביד.לאחר דין ודברים עם הפרקליטות, הורה הגורם הממונה בפרקליטות על סגירת התיק ואי הגשת כתב אישום.ביום 27/2/2011, כמעט 4 שנים לאחר ההחלטה על סגירת התיק, הוגש כתב אישום כנגד הנאשם בגין אותן חשדות שהפכו להאשמות.

עבירת גניבה ממעביד באם יורשע בה, דינה מאסר של מס’ שנים.

טרם ההקראה בתיק, שלב המענה לעובדות כתב האישום, טענה ההגנה טענות מקדמיות שעיקרן, התנהלות קלוקלת של הפרקליטות, כזאת שבגינה יש להורות על ביטול כתב האישום בטענת הגנה מן הצדק.

לאחר טיעונים בעל פה והשלמות טיעונים בכתב, בהחלטה ארוכה ומנומקת, קבל בהמ”ש את עמדת ההגנה והרה על ביטול כתב האישום.

למעשה מאותו רגע, נגדע ההליך הפלילי נגד הנאשמים בתיק והוסרה מעל ראשם עננת הסכנה שבהרשעה וריצוי עונש מאסר בפועל.

מכניס דולרים לכיס

התכנים באתר זה הינם פרי עטו של עורך דין שאול דבח, אשר תחום התמחותו הינו המשפט הפלילי על כל סוגי העבירות ובכל הערכאות השיפוטיות לרבות בתי משפט לנוער בתי דין צבאיים, דיוני מעצרים וליווי בחקירות משטרה ומצ”ח.
במידה ונעצרת ו/או זומנת לחקירה במשטרה ו/או הוגש נגדך כתב אישום, הנך מוזמן לפנות למשרדי באמצעות הטופס ליצירת קשר בתחתית הדף, או באמצעות אחד מפרטי הקשר הבאים:

משרד ראשי: רחוב משה לוי 11, ראשל”צ.
טלפון רב קווי: 03-5094509, פקס :153-3-5096509
נייד למקרי חירום וייעוץ דחוף: 052-2340999
בקרו באתר המשרד בכתובת: www.ds-lawyer.co.il

לשימת לב: אין לראות בתכנים המובאים באתר זה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי. יודגש כי בכל הסתבכות עם רשויות החוק, יש להיוועץ לאלתר בעו”ד המתמחה בתחום הפלילי וזאת לשם קבלת ייעוץ משפטי ראוי, טרם קבלת החלטות בדבר התנהלות החשוד מול משטרת ישראל ו/או התנהלות נאשם מול הפרקליטות ובתי המשפט.

זכרו!!! ככל שתקדימו ותסתייעו בייעוץ משפטי ראוי, כך תקטינו את חשיפתכם לסכנות הטמונות בהליך הפלילי.

 

לשיתוף המאמר

לשתף בפייסבוק
לשתף בלינקדין
לשתף במייל
לשתף בווצאפ

לקבלת עדכונים

לקבלת מידע נוסף ועדכונים חשובים בנושא

 
זמין כעת דילוג לתוכן