ניהול משא ומתן להסכם גירושין

כאשר נכנסים להליך גירושין, כל צד רוצה להשיג את מבוקשו. בכדי להצליח לעשות זאת כדאי שיוביל אתכם עורך דין מנוסה בתחום דיני המשפחה.

להלן המדריך לניהול משא ומתן להסכם גירושין.

 

הציבו דרישות גבוהות

סביר להניח שתיאלצו להתפשר על דבר או שניים, ולו רק מתוך מחווה אישית. אולם, ככל שתציבו דרישות גבוהות יותר למה שאתם באמת שואפים להשיג, כך הסיכוי שתשיגו את מבוקשכם עולה. למעשה, הצבת דרישות גבוהות תאפשר לכם להגיע בעמדה של כוח, “להתרכך” לאורך התהליך, ולצאת כשידכם על העליונה.

בכדי להוביל את התהליך מתוך עמדה של כוח חשוב להיעזר בעורך דין מקצועי, שידע לנסח את התביעות הנכונות, להכתיב את הטון לאורך כל התהליך ולתמוך בכתב התביעה עם כמה שיותר ראיות.

חשוב להבין, שהליך הגירושין בוחן את החוסן הרגשי והמנטלי שלכם, ובכדי לעמוד בכך כדאי שיהיה לכם עורך דין שיוביל את המשא ומתן גם בפן המשפטי, אך חשוב לא פחות, גם בפן הפסיכולוגי.

 

הובילו תהליך אינטנסיבי ומהיר

האתגרים שאתם עלולים להתמודד עמם רבים, ועם כל אתגר עלולים להיווצר משברים רגשיים לא פשוטים.

לא מעט זוגות מוצאים את עצמם בהליך גירושים ארוך, מורכב ומתיש, שמכלה את הכוחות של 2 הצדדים. גרוע מכך, ההתעסקות בהליך הגירושין לאורך זמן מונע מכל אחד מהצדדים להתפנות לעיסוקים אחרים ו”תוקע” אותם ואת מסלול החיים שלהם.

על מנת לתקוף את התהליך באופן אינטנסיבי ולהגיע להסכם תוך זמן קצר וסביר, מומלץ להגדיר את המטרות שרוצים להשיג, לצפות מראש את החולשות, המהלכים, התגובות והציפיות של הצד השני ולנסות לנחש אילו התנגדויות עלולות לצוץ.

בהעדר היערכות מראש אתם עלולים גם להיגרר להליך ארוך ומיותר וגם לצאת ממנו מבי שהשגתם את מטרותיכם. אולם, גם שינוי הטקטיקה לאורך התהליך יכולה להפתיע את הצד השני ולנתב את התהליך לטובתכם.

ניהול אסטרטגיה בהליך גירושין הוא עניין מורכב שדורש מלאכת מחשבת. לכן כדאי שיהיה איתכם עורך דין מנוסה ובעל מוניטין.

 

הישארו רגועים

היכולת שלכם לא להיסחף אחר האמוציות והמערבולות הרגשיות שתיחשפו אליהן צפויה לעמוד במבחנים רבים. כפי שעליכם להיות שקולים וממוקדי מטרה, כך עליכם להישאר רגועים. איומים או אולטימטומים מהצד השני לא צריכים להוציא אתכם משלוותכם, וככל שתצליחו לשמור על עצמכם רגועים, כך תשמרו על עמדת הכוח שלכם ותגרמו לצד השני לחשוף חולשות, מצוקות ונקודות תורפה.

משא ומתן בין מספר עורכי דין

הישארו חיוביים

כמו בכל משא ומתן, בענייני גירושין, עסקאות ובכל תחום אחר, ככל שתהיו חיוביים יותר, כך הסיכוי שלכם להגיע להסכמות עם הצד השני גובר. זה אומר שכדאי להימנע מאמוציות ואגרסיות שגם יפגעו בסיכויים שלכם לקבל את מבוקשכם, וגם יפגע ביכולת לקיים דיון ענייני.

זכרו, כעס מסיט אתכם מהמטרה ופוגע ברמת הקשב של כל הצדדים. הוא עלול להסיט את הצד השני מרצון להגיע לפשרה לנקמה, ומפחית את הסיכויים לשיתוף פעולה.

 

גמישות, יצירתיות והבנה

ניהול משא ומתן הוא אומנות של ממש. נדרשים הרבה מאוד יצירתיות, גמישות מחשבתית, יכולת למצוא פתרונות ויכולת להבין מה הצד השני רוצה לומר ולהשיג. למעשה, ככל שתיטיבו להבין את הצד השני, תוכלו לנקוט בדרכי פעולה שיספקו אותו, כאשר זה מתיישב עם הרצונות שלכם, וכך לתת לו את ההרגשה שבאתם לקראתו, לפעמים מעבר למה שהייתם מוכנים. 

מבחינה אסטרטגית, לפעמים זה חכם יותר לתת לצד השני להציע את ההצעה הראשונית, שהנה בגדר הקו האדום עבורו. על ידי הורדת ההצעה משולחן הדיונים לצורך סגירת יתר ההסכמים. לאחר שיתקבלו כל ההחלטות וההסכמות תוכלו לשוב אליה ולדון בה מחדש ללא החשש שמא התהליך יתפוצץ.

 

אל תעשו את זה לבד

אף על פי שאנו מורגלים לנהל משא ומתן באופן יומיומי עם בני הזוג, הילדים, קולגות למקצוע, סוחרים, פקיד בבנק ועוד, בכל הקשור למשא ומתן בהליך גירושין אסור לקחת סיכונים. יש לכך השלכות אדירות, ואם שגיתם בדרך, לא תוכלו להשיב את הגלגל לאחור.

לכן, הדבר החשוב ביותר שעליכם לדעת הוא, שמשא ומתן בהליך גירושין לא מנהלים לבד. העדר היכולת להתנתק מבחינה רגשית, חוסר ידע מקצועי או חוסר ניסיון בניהול משא ומתן בהליך שכזה עלולים להיות לכם לרועץ, לפגוע בסיכויים שלכם לקבל את מבוקשכם ולגרום לכם לצאת בשן ועין.

גם אם הגעתם להסכמים והחלטות, ניסוח ההסכם חייב להיעשות על ידי איש מקצוע מיומן, כך שלא ישתמע לשתי פנים, ושכל הכתוב בו יהיה ברור ונהיר לכל הצדדים.

 

מנהלים משא ומתן על תהליך גירושין

התכנים באתר זה הינם פרי עטו של עורך דין שאול דבח, אשר תחום התמחותו הינו דיני גירושין משפחה  על כל סוגי הנושאים ובכל הערכאות השיפוטיות לרבות בתי משפט לנוער ובתי דין למשפחה.

משרד ראשי: רחוב משה לוי 11, ראשל”צ.
טלפון רב קווי: 03-5094509, פקס :153-3-5096509
נייד למקרי חירום וייעוץ דחוף: 052-2340999
בקרו באתר המשרד בכתובת: www.ds-lawyer.co.il

לשימת לב: אין לראות בתכנים המובאים באתר זה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי. 

זכרו!!! ככל שתקדימו ותסתייעו בייעוץ משפטי ראוי, כך תקטינו את חשיפתכם לסכנות הטמונות בהליכי משפחה.

 

לשיתוף המאמר

לשתף בפייסבוק
לשתף בלינקדין
לשתף במייל
לשתף בווצאפ

לקבלת עדכונים

לקבלת מידע נוסף ועדכונים חשובים בנושא

 
זמין כעת דילוג לתוכן