סחר בסמים מסוכנים

מ”ת 22116-07-17 – שחרור למעצר בית לקוח משרדי, שהוגש נגדו כתב אישום המייחס לו 5 עבירות של סחר בסמים מסוכנים ועבירות של תיווך לסם!!!

סחר בסם מסוכן – עבירה לפי סעיף 13 וסעיף 19 א לפקודת הסמים המסוכנים, התשל”ג-1973.תיווך בסם מסוכן – עבירה לפי סעיף 14 וסעיף 19 א לפקודת הסמים המסוכנים, התשל”ג-1973.

עבירת סחר בסמים הינה עבירה חמורה אשר המחוקק מנסה למגר באמצעות נקיטת יד ברזל כנגד הנאשמים.

עבירת סחר בסמים מקימה עילת מעצר סטטוטורית והלכת בית המשפט העליון היא שיש לעצור

סוחרי סמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

הנאשם הינו אחד מעשרות נאשמים שהופללו באמצעות שימוש בסוכנים סמויים של המשטרה.

נגד הנאשם ראיות אובייקטיביות רבות, לרבות צילומי ווידאו המתעדים את עסקאות הסחר בסם וכן תמלילי הודעות טקסט בהן גם הוא מתועד מנהל משא ומתן טרם עסקת הסחר.

לאחר שהנאשם שהה חודש במעצר בבית המעצר באבו כביר. הצלחתי להביא לשחרורו לבית הוריו שם ישהה בתנאי מעצר בית מוחלט כל עוד מתנהל נגדו התיק בבית המשפט השלום בתל אביב.

למותר לציין את היתרון של נאשם שמנהל את משפטו עת הוא שוהה בבית, בסביבה הנוחה לו ולא מאחרי סורג ובריח.

עו”ד דבח שאול ייצג את הנאשם בבקשה למעצר עד תום ההליכים ומייצג את הנאשם בתיק המרכזי בעבירות סחר בסמים מסוכנים ותיווך לסם מסוכן.פרטי האירוע:ערב הפגרה, בעקבות הפנייתם על ידי ממליצים, פנו אל משרדי זוג הורים, שהסתבר בדיעבד שהינם אנשים נורמטיביים לחלוטין, המחזיקים כל אחד בתחומו תפקידי מפתח בכירים במקום עבודתם, וגוללו בפניי פרטי אירוע, אירוע בו בנם נעצר באופן פתאומי, יחד עם עוד עשרות חשודים נוספים ומיוחסות לו עבירות חמורות של סחר בסמים מסוכנים ותיווך לסם מסוכן.

כמובן שמייד עם המעצר, הוגשה כנגד הנאשם הצהרת תובע ובקשה מעצר עד תום ההליכים נגדו.

בקשה שתכליתה היא הישארותו במעצר אחרי סורג ובריח כל עוד מתנהל המשפט כנגדו.

הקושי המשפטי בתיק זה הינו רב זרועות ובין היתר הינו:

העובדה שבין יתר הראיות נגד הנאשם ישנם סוכנים משטרתיים שפעלו באזור מגוריו מספר חודשים לשם הפללת סוחרי סמים.

נגד הנאשם ישנם תיעודי ווידאו והודעות סמס טרם ובמהלך עסקאות הסחר בסם.הנאשם הודה במיוחס לו טרם התחלתי לייצגו.עבירת סחר בסמים מסוכנים מקימה עילת מעצר סטטוטורית.הלכת בית המשפט העליון היא שסוחרי סמים לא משוחררים למעצר בית.כאמור הנאשם נעצר וכעת החל המאבק לשחרורו למעצר בית. לאחר בניית אסטרטגיה וטקטיקה משפטית, נפגש הנאשם עם קצינת מבחן בבית המעצר באבו כביר אשר ערכה בעניינו תסקיר שירות מבחן לעניין המעצר.

כמו כן בני המשפחה נפגשו עם קצינת המבחן והצעתי את הוריו של הנאשם שיהוו חלופת מעצר.

הנאשם שהיה עצור מיום 7/7/2014, התייצב בבית המשפט ביום 10/8/2014 ושם התנהל הדיון בשאלת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

בסופו של הדיון ולאחר עבודת הכנה לא מבוטלת של למידת הראיות בתיק על בוריין והכנת טיעונים, הורה בית המשפט הנכבד על שחרור הנאשם למעצר בית ובעצם קבל את עמדתי וקבע כי ניתן להחריג מקרה זה להלכות בית המשפט העליון.

“אני שמח ומסופק כי לאחר שהוגש נגד הנאשם כתב אישום חמור ביותר המייחס לו עבירות של סחר בסמים מסוכנים ותיווך לסם מסוכן וזאת לאחר שהמשטרה החדירה סוכנים סמויים, עלה בידי, בניגוד גמור להלכות בית המשפט העליון ולעובדה שעבירת סחר בסמים מקימה עילת מעצר סטטוטורית, להביא לשחרור הנאשם למעצר בית תחת היוותרותו במעצר עד תום ההליכים בבית המעצר”.

התכנים באתר זה הינם פרי עטו של עורך דין שאול דבח, אשר תחום התמחותו הינו המשפט הפלילי על כל סוגי העבירות ובכל הערכאות השיפוטיות לרבות בתי משפט לנוער בתי דין צבאיים, דיוני מעצרים וליווי בחקירות משטרה ומצ”ח.
במידה ונעצרת ו/או זומנת לחקירה במשטרה ו/או הוגש נגדך כתב אישום, הנך מוזמן לפנות למשרדי באמצעות הטופס ליצירת קשר בתחתית הדף, או באמצעות אחד מפרטי הקשר הבאים:

משרד ראשי: רחוב משה לוי 11, ראשל”צ.
טלפון רב קווי: 03-5094509, פקס :153-3-5096509
נייד למקרי חירום וייעוץ דחוף: 052-2340999
בקרו באתר המשרד בכתובת: www.ds-lawyer.co.il

לשימת לב: אין לראות בתכנים המובאים באתר זה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי. יודגש כי בכל הסתבכות עם רשויות החוק, יש להיוועץ לאלתר בעו”ד המתמחה בתחום הפלילי וזאת לשם קבלת ייעוץ משפטי ראוי, טרם קבלת החלטות בדבר התנהלות החשוד מול משטרת ישראל ו/או התנהלות נאשם מול הפרקליטות ובתי המשפט.

זכרו!!! ככל שתקדימו ותסתייעו בייעוץ משפטי ראוי, כך תקטינו את חשיפתכם לסכנות הטמונות בהליך הפלילי.

 

לשיתוף המאמר

לשתף בפייסבוק
לשתף בלינקדין
לשתף במייל
לשתף בווצאפ

לקבלת עדכונים

לקבלת מידע נוסף ועדכונים חשובים בנושא

 
דילוג לתוכן