עורך דין פלילי מומלץ

צמד המילים “עבירה פלילית” מעלים בקרב מרבית האנשים סצנות מתוך סדרות פשע שמציגות פשעים חמורים ומצמררים. הרושם שצמד המלים האלו עושה הוא של מעשה חמור ולא מתקבל על הדעת ברמה המוסרית, הערכית, ההומנית והמצפונית. אולם, בהגדרתה, עבירה פלילית היא כל מעשה שנעשה בניגוד להוראת החוק או אי עשיית מעשה למניעה או לסיכול ביצוע העבירה, כלומר מחדל.

במקרים בהם האדם מבצע מעשה, ולאחר מכן המחוקק קובע חוק שאוסר את ביצוע המעשה, לא ניתן יהיה לשפוט את האדם על המעשה בגין עבירה פלילית. למעשה, עבירה פלילית תיחשב כזו רק מיום כניסתו של החוק לתוקף או ממועד פרסומו (המאוחר מבין השניים).

מאידך, סעיף 4 לחוק העונשין קובע, שחוק שבוטל מבטל גם את האחריות הפלילית על ביצוע העבירה. משמעות הדבר היא, שאם חוק מבוטל, הליכים משפטיים יכולים להיפסק וגזר דין שניתן יתבטל. אם אדם נאסר בגין מעשה שהחוק נגדו בוטל, הוא ישוחרר מייד.

עבירות פליליות נפוצות

  • עבירות תקיפה – תקיפת סתם, תקיפה שגורמת לחבלה של ממש, תקיפה בצוותא.
  • עבירות מין – מעשה סדום, מעשה מגונה בפומבי, אונס, הטרדה, עבירות פדופיליה.
  • עבירות הונאה ומירמה – קבלת דבר במירמה, מתן או קבלת שוחד, עבירת זיוף.

אילו סוגי עבירות פליליות מגדיר החוק במדינת ישראל?

העבירות הפליליות מסווגות לפי דרגן חומרתן וענישתן ומתחלקות ל- 3 סוגים:

  1. חטא – עבירה שמטופלת על ידי התביעה המשטרתית, והעונש המרבי בגינה הוא 3 חודשי מאסר.
  2. עוון – העבירות הנפוצות מסוג זה, כמו אלימות במשפחה, החזקה או סחר בסמים וכדומה מטופלות על ידי התביעה המשפטית. במקרים של עבירות “עוון מיוחד” שנחשבות מורכבות יותר, הטיפול עובר לפרקליטות המחוז. אלו כוללות עבירות קניין רוחני, עבירות נגד שוטרים ורשלנות בהחזקת בעלי חיים. העונש המרבי בגין עבירת עוון הוא 3 שנות מאסר.
  3. פשע – עבירה שמטופלת על ידי פרקליטות המחוז, והעונש בגינה עולה על 3 שנות מאסר. מכיוון שעבירות פשע נחשבות חמורות יותר, הנאשמים בגינן זכאים לזכות השימוע, שרק לאחריו ניתן להגיש נגד הנאשם כתב אישום.

עורך דין פלילי מומלץ הוא האדם המקצועי והמוסמך לפנות אליו כאשר יש חשד לעבירה פלילית. בעזרת עו”ד פלילי מנוסה ומקצועי ניתן לבחון את חומרת המעשה בכדי לתכנן דרכי פעולה נכונים.

עורך דין פלילי מומלץ יכול לסייע לנאשם גם כאשר חל שינוי בחוק. גם במקרים בהם הורשע אדם בביצוע עבירה פלילית, אם חל שינוי כלשהו בחוק, כדאי מייד לפנות לעו”ד פלילי כדי לבחון דרכי פעולה אפשריים והקלה בענישה.

  • מטרת הענישה במשפט הפלילי
  • העברת מסר לכלל הציבור במטרה להרתיעו מביצוע העבירה הפלילית.
  • הטלת עונש להרתעת הנאשם, שמטרתו למנוע את הישנות המעשה.
  • ענישה שמטרתה לגמול לאדם על המעשה שהורשע בגינו.
  • הרחקה של הנאשם מהציבור (כליאה ומאסר בפועל).
  • שיקום הנאשם ומתן סיוע לצורך חינוכו.

סוגי העונשים שבית המשפט רשאי להטיל על הנאשם בעבירה פלילית

  • ענישה כספית על ידי הטלת קנס לטובת אוצר המדינה או חילוט רכוש העבריין לצורך פיצוי הנפגע מן העבירה שביצע.
  • שלילת חירותו של הנאשם על ידי כליאתו או הטלת עבודות שירות.
  • שלילת הטבות שונות כמו רישיון נהיגה, רישיון מקצוע וכדומה.
  • הטלת אות קלון, אשר מכתימה את שמו של הנאשם ועלולה לסכל את ניסיונותיו להשתלב בחברה ובמקומות עבודה.

התייעצות עם עו”ד פלילי יכולה למזער את מידת הענישה. על מנת לקבל את הסיכויים הטובים ביותר מומלץ לפנות לעורך דין פלילי בהקדם האפשרי ולהימנע מאינטראקציה עם הפרקליטות, המשטרה ובתי המשפט.

ייצוג נפגעי עבירה וליווי משפטי פלילי לקורבנות עבירה

מומחיותו של עורך דין דבח שאול בתחום הפלילי והתעבורה מפגישה אותו מעת לעת עם נפגעי עבירה וקורבנות עבירה, אותם הוא מייצג מול גורמים משפטיים לצורך מיצוי מלא של זכויותיהם.

ייצוג פלילי של נפגעי עבירה דורש מחד הבנה ומומחיות בתחום המשפט הפלילי, ומאידך יכולת הכלה והקשבה ללקוחות, נפגעי וקורבנות העבירה.

למה חשוב עו”ד פלילי מומלץ? מקרה אמיתי

למשרד עורכי דין שאול דבח המתמחה בדין הפלילי, הגיע נפגע עבירה שהותקף באכזריות לאחר שבמשטרה אמרו לו כי העדות שמסר אינה מספיק טובה ולכן תלונתו כנפגע עבירה בגין תקיפה נסגרה עקב חוסר ראיות והאפשרות היחידה אשר עומדת בפניו היא תביעה אזרחית – כך למעשה חסמו בפני את הערכאה הפלילי.

לאחר בחינה מקצועית של הראיות ומדוקדקת של עורך הדין שאול דבח מול ניתוח משפטי של עבירת התקיפה בחוק, הגיש עו”ד שאול דבח, עורך דין פלילי מומלץ, השגות מול יחידת התביעות של משטרת ישראל אשר החליטה לבצע השלמות חקירה. במקרה דנן, לאחר עבודה משפטית פלילית מאומצת הוחלט להגיש כתב אישום פלילי חמור נגד התוקף. כאמור כתב האישום הוגש לבית משפט השלום בתל אביב ע”י מחלקת התביעות של משטרת ישראל שקיבלת את טענותיו של עו”ד שאול דבח לעניין העבירה הפלילית

המקרה לעיל מדגיש את החשיבות של פנייה לעורך דין פלילי מנוסה, שמכיר את המערכת המשפטית בישראל וההליכים הפליליים מול משטרת ישראל והפרקליטות.

במקרה דנן, לו הלקוח היה מסתפק במה שנאמר לו, לא היה מממש את מלוא זכויותיו, והיה נותר עם תחושת פספוס, החמצה וקורבנות לעד.

עו”ד דבח הבטיח שהעבריין יישפט על מעשיו ושהצדק יצא אל האור.

משרד עורכי דין שאול דבח, מייצג לקוחות בפריסה ארצית עם התמחות במשפט הפלילי ועשרות הצלחות בתחום הפלילי כמו חקירות במשטרה, שימוע פלילי, עבירות אלימות במשפחה עבירות סמים עוד. אתם מוזמנים לפגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות. עו”ד שאול דבח, עורך דין פלילי בראשון לציון 

אסירה פלילית במעצר

התכנים באתר זה הינם פרי עטו של עורך דין שאול דבח, אשר תחום התמחותו הינו המשפט הפלילי על כל סוגי העבירות ובכל הערכאות השיפוטיות לרבות בתי משפט לנוער בתי דין צבאיים, דיוני מעצרים וליווי בחקירות משטרה ומצ”ח.
במידה ונעצרת ו/או זומנת לחקירה במשטרה ו/או הוגש נגדך כתב אישום, הנך מוזמן לפנות למשרדי באמצעות הטופס ליצירת קשר בתחתית הדף, או באמצעות אחד מפרטי הקשר הבאים:

משרד ראשי: רחוב משה לוי 11, ראשל”צ.
טלפון רב קווי: 03-5094509, פקס :153-3-5096509
נייד למקרי חירום וייעוץ דחוף: 052-2340999
בקרו באתר המשרד בכתובת: www.ds-lawyer.co.il

לשימת לב: אין לראות בתכנים המובאים באתר זה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי. יודגש כי בכל הסתבכות עם רשויות החוק, יש להיוועץ לאלתר בעו”ד המתמחה בתחום הפלילי וזאת לשם קבלת ייעוץ משפטי ראוי, טרם קבלת החלטות בדבר התנהלות החשוד מול משטרת ישראל ו/או התנהלות נאשם מול הפרקליטות ובתי המשפט.

זכרו!!! ככל שתקדימו ותסתייעו בייעוץ משפטי ראוי, כך תקטינו את חשיפתכם לסכנות הטמונות בהליך הפלילי.

 

לשיתוף המאמר

לשתף בפייסבוק
לשתף בלינקדין
לשתף במייל
לשתף בווצאפ

לקבלת עדכונים

לקבלת מידע נוסף ועדכונים חשובים בנושא

 
דילוג לתוכן