שחרור חשוד בעבירות אלימות במשפחה עם פגיעות קשות במתלוננת

לא אחת, עשוי עורך הדין שלך למצוא את עצמו במאבק מול היחידה החוקרת, אשר הכוח מצוי בידה. אולם, במקרים אלו נמדדות הן המקצועיות של עורך הדין שלך, והן היכולת שלו להיות יצירתי, רב תושייה ונועז.

האמת היא, שמיומנויות מסוימות נרכשות לאורך השנים. נדרש ניסיון רב והתמחות בניהול תיקים של עבירות מסויות, על מנת להביא לתוצאות מפתיעות במיוחד. כך בדיוק אירע בתיק אלימות במשפחה (אלמ”ב) שנוהל בצמוד לניהול תיק גירושין, כבר בהליך מעצר הימים.

המקרה הנדון עוסק בלקוח שנעצר בעקבות תלונה רביעית במספר. התלונה הייתה על אלימות קשה שאירעה בין בני זוג – תקיפה שגורמת לחבלה של ממש – סעיף 382 (ג) לחוק העונשין. התלונה הוגשה על ידי המתלוננת, שעל גופה, ובעיקר על פנייה נראו סימני אלימות קשים, אשר בגינם הזדקקה לטיפול רפואי חירום.

מעצר הלקוח והדיונים בנושא הארכת המעצר

הלקוח נעצר ביום שבת, ובדיון הארכת המעצר הראשונה התבקשו 5 ימי מעצר. בסיום הדיון הוסכם על 2 ימי מעצר בלבד. בדיון הארכת המעצר השנייה, היחידה החוקרת הצהירה והציגה התקדמות לכאורה בחקירה. היא הודיעה כי התיק מלווה על ידי התביעות המשטרתיות, ואף טענה למסוכנות ממשית של החשוד, הן כלפי המתלוננת והן כלפי הציבור, תוך שהמדינה עתרה להארכת מעצר של 5 ימים נוספים.

אף על פי שהוצגו ראיות לשופט המעצרים, לרבות חומר סודי, בית המשפט השתכנע על ידי הסניגור, שמדובר בדיון הארכת מעצר שני ואין דיון שני שקול לדיון הראשון – שכן על המשטרה מוטלת החובה להציג התקדמות ממשית בחקירה, לרבות טענות ראויות לעילת היוותרותו של החשוד מאחורי סורג ובריח, אפילו בזמן ביצוע פעולות חקירה והשלמות עליהן הורתה היחידה החוקרת.

שחרורו של הלקוח וסגירת התיק

כאמור לעיל, למרות התנגדות המדינה, בית המשפט נעתר לבקשת הסניגור במלואה, והורה על שחרורו לאלתר של החשוד לביתו.

אף על פי שהמאבק לא תם, ושתהליך טיהור שמו המלא של הלקוח רק החל, הוא ממשיך לנהל את חייו ולא יושב מאחורי סוגר ובריח, זאת באמצעות סגירת תיק החקירה בעילת היעדר אשמה פלילית.

מהן 3 סוגי עבירות התקיפה הקיימות, ומה ההבדל ביניהן?

  1. תקיפה רגילה – תקיפה שלא גרמה לנזק פיזי. מוגדרת בסעיף 379 לחוק העונשין. העונש המרבי בגין תקיפה מסוג זה הנו שנתיים.
  2. תקיפה הגורמת חבלה של ממש – תקיפה שגרמה לחבלה פיזית, לרבות שריטה, שפשוף, סימן כחול וכדומה. מוגדרת בסעיף 380 לחוק העונשין. העונש המרבי בגין תקיפה מסוג זה הנו 3 שנים.
  3. תקיפה בנסיבות מחמירות – תקיפה שנעשתה על ידי 2 אנשים או יותר, או על ידי מישהו מבני המשפחה. מוגדרת בסעיף 382(ג) לחוק העונשין. השאלה האם נגרמה חבלה או לא, עלולה להשפיע באופן משמותי כאשר מדובר בתקיפה בנסיבות מחמירות, שכן הענישה בגינה מכפילה את הענישה המקסימלית על 2 סוגי התקיפות שצוינו קודם לכן. משמעות הדבר היא, שעבור תקיפה סתם, העונש המרבי הנו 4 שנים, ועבור תקיפה הגורמת חבלה של ממש העונש המקסימלי הנו 6 שנים. 

מה עלי לעשות אם הואשמתי בתקיפה?

לסוג ההאשמה יש חשיבות מכרעת, וכן לנסיבות שבהן אירע המקרה. בכל מקרה בו יש ביטוי מוחשי לתקיפה, בית המשפט יקבע כי התקיפה הנה תקיפה הגורמת חבלה של ממש. עם זאת, ניהול הליך פלילי באופן מקצועי יכול להסיר אשמה או להקל את האשמה, ולכן תמיד כדאי לפנות לייעוץ של עורך דין מקצועי.

מי שנדרש להיחקר צריך להיות מיוצג על ידי עורך דין מיומן, המתמחה בניהול תיקי אלימות ותקיפה כדי לפעול לצורך מניעת הגשת כתב אישום או הקלה באישום. כמו כן, עורך דין מקצועי יסיע בהצגת הגנות משפטיות שונות או סייגים לאחריות פלילית, ולכן אסור להגיע לחקירה לבד.

בכל מקרה של האשמה או זימון לחקירה חשוב לחשב כמה צעדים קדימה. אם יש לכם צורך, אל תהססו, פנו כעת לאיש מקצוע שידע לנתב את התהליך בצורה מקצועית וחכמה. 

המקרה שחשפנו בתחילת המאמר אומנם טרם נסגר, אך הוא דוגמה מובהקת לחשיבות של מעורבות איש מקצוע מיומן ומנוסה בתיקי אלימות ותקיפה.

אלימות במשפחה הנה תחום מסובך ויש לנהוג בו בזהירות מירבית. מומלץ להיעזר בעורך דין מומחה בתחום הפלילי או עורך דין פלילי בראשון לציון באיש מקצוע מיומן ובעל ניסיון ידע להוביל אתכם להסדר הנכון תוך שמירה על זכויותכם.

עצור מדבר בטלפון ציבורי

התכנים באתר זה הינם פרי עטו של עורך דין שאול דבח, אשר תחום התמחותו הינו המשפט הפלילי על כל סוגי העבירות ובכל הערכאות השיפוטיות לרבות בתי משפט לנוער בתי דין צבאיים, דיוני מעצרים וליווי בחקירות משטרה ומצ”ח.
במידה ונעצרת ו/או זומנת לחקירה במשטרה ו/או הוגש נגדך כתב אישום, הנך מוזמן לפנות למשרדי באמצעות הטופס ליצירת קשר בתחתית הדף, או באמצעות אחד מפרטי הקשר הבאים:

משרד ראשי: רחוב משה לוי 11, ראשל”צ.
טלפון רב קווי: 03-5094509, פקס :153-3-5096509
נייד למקרי חירום וייעוץ דחוף: 052-2340999
בקרו באתר המשרד בכתובת: www.ds-lawyer.co.il

לשימת לב: אין לראות בתכנים המובאים באתר זה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי. יודגש כי בכל הסתבכות עם רשויות החוק, יש להיוועץ לאלתר בעו”ד המתמחה בתחום הפלילי וזאת לשם קבלת ייעוץ משפטי ראוי, טרם קבלת החלטות בדבר התנהלות החשוד מול משטרת ישראל ו/או התנהלות נאשם מול הפרקליטות ובתי המשפט.

זכרו!!! ככל שתקדימו ותסתייעו בייעוץ משפטי ראוי, כך תקטינו את חשיפתכם לסכנות הטמונות בהליך הפלילי.

 

לשיתוף המאמר

לשתף בפייסבוק
לשתף בלינקדין
לשתף במייל
לשתף בווצאפ

לקבלת עדכונים

לקבלת מידע נוסף ועדכונים חשובים בנושא

 
דילוג לתוכן