עבירות אלימות ותקיפה​

מדינת ישראל הינה מדינת חוק והזכות לשמירה על בטחונו האישי של כל אחד מאזרחיה ותושביה הינה זכות יסוד ומשמעה היא האפשרות לחיות במדינה תוך תחושת בטחון כללי והידיעה כי מי שיפר זכות זו יבוא על עונשו בהתאם.

מהות החוק היא לאפשר לכל אחד מאיתנו לנהל חייו בשלוה מבלי להיות חשוף, למעשי אלימות היכולים להתבטא בכך שפלוני יתקוף אותך במכות או קללות ואפילו סתם יפריע לך בשגרת החיים שלך מבלי סיבה מוצדקת.

אין לאף אחד זכות לתקוף אדם זה או אחר ולא חשוב אם הוא חבר שלו, בן משפחה שלו וכדומה.

לסבר את האוזן והעין, נאמר כי על פי חוק, יריקה על אדם אחר מהווה עבירה מסוג “תקיפה סתם”.

בחוק נאסר מפורשות לפגוע באדם בכל דרך שהיא, במישרין או בעקיפין, בלא הסכמה או בהסכמה שהושגה בדרכי תחבולה ותרמית.

החוק מתייחס למונח הפעלת כח וקובע כי אין המדובר רק “הפעלת כח פיזי קלאסית” אלא גם באמצעות חום, חשמל או כל דבר אחר שיש בו בכדי לגרום נזק או אי נוחות.

הנה סיטואציה שתוכל להמחיש איך ניתן לתקוף בלי בעצם לגעת באדם המותקף – ישראל בחודש אוגוסט, שעת צהריים, פלוני מפעיל תנור חימום על טמפ’ 35 מעלות ולא מאפשר לאדם שבחדר לפתוח חלון או לצאת מהחדר, הדבר מהווה תקיפה של אותו אדם אומלל ואף כליאת שוא.

לא חייב שיהיה מגע פיזי ביניכם!!!חשוב מאד לציין כי אין חובה שהאדם שהותקףיפגע או ייגרם לו נזק כתוצאה מהתקיפה.די בפעולת התקיפה בכדי לבסס ולהקים את מרכיביהעבירה שבסופו של יום יולידו כתב אישום פלילי.

סוגי עבירות תקיפה

בעבירת התקיפה ניתן להבחין בכמה סוגי תקיפה שלכל סוג יש את הייחודיות שלו וכמובן סוג התקיפה משליך על החומרה בה מביט המחוקק על העבריין וכמובן על רף הענישה.

לדוגמא ניתן לציין עבירת תקיפת “בן משפחה” – כאן תצפו לעונשים כבדים יותר וזה בגלל הקשר בין התוקף לקורבן – קשר משפחתי!!!

בהמ”ש מבקש להעביר מסר לציבור כי שלום הציבור בכלל ושלומו האישי של כל אדם באשר הוא ועל כן מתייחס בחומרה למעשי תקיפה ומשית לא אחת עונשי מאסר בפועל. בהמ”ש מבקש באופן זה להתריע ולהרתיע את העבריין הפוטנציאלי, לבל ייתן דרור לגחמותיו וירסן את עצמו טרם נקיטת אלימות זאת או אחרת כנגד רעהו.

התכנים באתר זה הינם פרי עטו של עורך דין שאול דבח, אשר תחום התמחותו הינו המשפט הפלילי על כל סוגי העבירות ובכל הערכאות השיפוטיות לרבות בתי משפט לנוער בתי דין צבאיים, דיוני מעצרים וליווי בחקירות משטרה ומצ”ח.
במידה ונעצרת ו/או זומנת לחקירה במשטרה ו/או הוגש נגדך כתב אישום, הנך מוזמן לפנות למשרדי באמצעות הטופס ליצירת קשר בתחתית הדף, או באמצעות אחד מפרטי הקשר הבאים:

משרד ראשי: רחוב משה לוי 11, ראשל”צ.
טלפון רב קווי: 03-5094509, פקס :153-3-5096509
נייד למקרי חירום וייעוץ דחוף: 052-2340999
בקרו באתר המשרד בכתובת: www.ds-lawyer.co.il

לשימת לב: אין לראות בתכנים המובאים באתר זה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי. יודגש כי בכל הסתבכות עם רשויות החוק, יש להיוועץ לאלתר בעו”ד המתמחה בתחום הפלילי וזאת לשם קבלת ייעוץ משפטי ראוי, טרם קבלת החלטות בדבר התנהלות החשוד מול משטרת ישראל ו/או התנהלות נאשם מול הפרקליטות ובתי המשפט.

זכרו!!! ככל שתקדימו ותסתייעו בייעוץ משפטי ראוי, כך תקטינו את חשיפתכם לסכנות הטמונות בהליך הפלילי.

 

לשיתוף המאמר

לשתף בפייסבוק
לשתף בלינקדין
לשתף במייל
לשתף בווצאפ

לקבלת עדכונים

לקבלת מידע נוסף ועדכונים חשובים בנושא

 
דילוג לתוכן