סגירת תיק החקירה במשטרה ללא הגשת כתב אישום

עורך דין פלילי שאול דבח, פרט לניהול תיקים פליליים סבוכים בכל הערכאות המשפטיות, מתמחה גם בהליכים של סגירת תיק חקירה במשטרה ללא הגשת כתב אישום.

 

למשרד עורך דין פלילי שאול דבח פונים מדי יום, לקוחות אשר נחקרו במשטרה, לא הוגש נגדם עדיין כתב אישום ומבקשים שעורך דין דבח יפעל לסגירת תיק החקירה.

 

מקרה אחרון בו טפל עורך דין פלילי שאול דבח, היה ממש בימים אלו, עת קטין שנחשד באחזקת סמים שלא לשימוש עצמי ושימוש בסם מסוכן, נחקר במשטרה ובשל העובדה שהקטין ערב גיוס לצה”ל, הייתה חשיבות לפעול בצורה מהירה, מקצועית ומיטיבה בכדי לסגור את תיק החקירה במשטרה מבלי שיוגש כתב אישום.

 

עורך דין דבח שאול, הגישה עתירה לסגירת תיק חקירה לרמ”ח חקירות, גולל את נסיבות חייו האישיות של החשוד, התייחס לראיות בתיק החקירה והצליח לשכנע את המשטרה שאין בתיק די ראיות ולשמחת החשוד ובני משפחתו תיק החקירה נסגר והקטין יוכל להמשיך בחייו הנורמטיביים.

 

לפנייה אל משרד עורך דין פלילי שאול דבח, ללא השתהות מיותרת ומבלי לבזבז זמן יקר, יש חשיבות עליונה ומכרעת בדרך להצלחה מוחלטת.

 

תיק חקירה במשטרת ישראל ובכל גוף אחר  המוסמך לחקור על פי החוק ניתן לסגור ללא כתב אישום!!!  במידה ולא תוגש בקשת סגירת תיק בשלב זה, התיק ועבר להכנת כתב אישום במחלקת התביעות של המשטרה או בפרקליטות הפלילית.

 

סגירת תיק במשטרה:

במהלך החקירה מתבצע הליך של איסוף ראיות וממצאים שיאפשרו הגשת כתב אישום.

לאחר מכן קצין חקירות מחליט האם להעביר את התיק לשם הגשת כתב אישום או להיעתר לבקשת עורך דין פלילי שאול דבח ולסגור את תיק החקירה בלי להגיש כתב אישום ובעצם לסיים את ההליך הפלילי וחשוד לא ימצא עצמו
עומד כנאשם בבית משפט בהליך פלילי.

 

סגירת תיק חקירה יכולה להיות מאחת משלוש
עילות:

א.    העדר אשמה.

ב.     העדר ראיות.

ג.     נסיבות העניין אינן מצדיקות העמדה לדין.

 

ניסיון העבר של עורך דין פלילי שאול דבח מוכיח כי לחשוד שמקבלת בעניינו החלטה שלא להגיש כנגדו כתב אישום, לא תמיד חשובה הסיבה. חשובה התוצאה – סגירת תיק במשטרה !!!

 

במשרד עורך דין דבח שאול שמים דגש מיוחד על המלחמה עבור החשוד/הלקוח בשלב זה וזאת בכדי למנוע מהלקוח את עוגמת הנפש עם קבלת כתב אישום והפיכתו מחשוד לנאשם בבית משפט פלילי.

 

גם במקרה זה חשבו מאד להיוועץ בעורך דין פלילי שבקי ברזי עולם החקירה ומכיר את הדרך הנכונה לפנות בבקשה לקצין המשטרה, כיצד להציג את הדברים ואולי החשוב מכל, מה לטעון ומה לא לטעון בעבור החשוד.

החשיבות הינה ראשונה במעלה וזאת לאור העובדה שאנו נמצאים עוד בשלב די ראשוני של ההליך הפלילי, שלב החקירה במשטרה,  והסיכוי הממשי שיש לנו לפעול בעבור החשוד לסיים
את ההליך מבלי שיוגש כתב אישום והתיק יגיע לבית משפט.

 

במידה וקצין המשטרה בחר שלא להיעתר לבקשה והחליט להעביר את תיק החקירה לפרקליטות או למחלקת התביעות במשטרה, מסתיימת בעצם ההתנהלות של עורך דין פלילי שאול דבח מול המשטרה בבקשה לסגירת תיק חקירה ללא הגשת כתב אישום ונפתחת החזית מול הפרקליטות או מחלקת תביעות במשטרה.

 

כעת ארחיב אודות העילות ונסביר מה משמעותן ואיך ישפיעו על המשך חייו  של החשוד.

 

היעדר אשמה – כמובן שהעילה הזו הינה העילה לה כולם חפצים והיא בעצם מעין “זיכוי” והמשמעות שהמעשה בגינו נפתחה חקירה משטרתית, לא מהווה עבירה פלילית ולאחר שנתקבלה החלטה שכזאת על ידי קצין החקירות
הממונה, נמחקת העבירה מהרשומות בתוך פרק זמן של 24 שעות.

יחד עם זאת יש לציין כי ואם כבר הצלחנו לשכנע את קצין החקירות להורות על סגירת תיק החקירה, בדרך כלל העילות השכיחות הן העילות היעדר ראיות ונסיבות העניין אינן מצדיקות המשך חקירה.

 

העדר ראיות – במצב הדברים הנתון, לדעת המשטרה החשוד בעבירה,  אכן עבר עבירה פלילית, אך היחידה החוקרת לא הצליחה לאסוף ראיות נגד החשוד ו/או סבורה כי הראיות שנאספו כנגד החשוד, הן הודות לחקירת עדים, הן הודות לממצאים בשטח והן הודות לאמירות שאמר החשוד בחקירתו, אין בהן די בכדי לבסס כנגדו הרשעה מעל לכל ספק סביר בבית המשפט וכיוון שכך אין טעם של ממש בהמשך ניהול התיק.

 

נסיבות העניין אינן מצדיקות העמדה לדין – 
יודגש כי בעבר סעיף זה נקרא “חוסר עניין לציבור”. בשל מחאה של נפגעי עבירה, שחשו כי עניינם כן ראוי לעניין את הציבור וחשו כי נוסח עילת הסגירה מהווה בעבורם פגיעה ולו לכאורית, שונה נוסחו של הסעיף לנוסח העדכני. סגירת תיק המשטרה בעילה הזאת משמעותה היא בעצם כי החשוד אכן עבר גם עבר עבירה פלילית ולאחר מיצוי החקירה יש ראיות מספיקות שיהא בהן די לבסס כנגדו הרשעה פלילית, אך, וכאן נכנס

 

אין לראות במאמר זה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי 

 

כותב המאמר הינו עורך דין המתמחה במשפט הפלילי על כל סוגי העבירות והערכאות – עורך דין פלילי בראשון לציון

משרד : משה לוי 11 (בית UMI),
קומה 4 – ראשל”צ.

טלפון רב קווי: 03-5094509 פקס
:153-3-5096509

נייד למקרי חירום וייעוץ דחוף:
0522-340999

בקרו באתר המשרד בכתובת : www.ds-lawyer.co.il

שוטר מעכב אזרח צעיר

התכנים באתר זה הינם פרי עטו של עורך דין שאול דבח, אשר תחום התמחותו הינו המשפט הפלילי על כל סוגי העבירות ובכל הערכאות השיפוטיות לרבות בתי משפט לנוער בתי דין צבאיים, דיוני מעצרים וליווי בחקירות משטרה ומצ”ח.
במידה ונעצרת ו/או זומנת לחקירה במשטרה ו/או הוגש נגדך כתב אישום, הנך מוזמן לפנות למשרדי באמצעות הטופס ליצירת קשר בתחתית הדף, או באמצעות אחד מפרטי הקשר הבאים:

משרד ראשי: רחוב משה לוי 11, ראשל”צ.
טלפון רב קווי: 03-5094509, פקס :153-3-5096509
נייד למקרי חירום וייעוץ דחוף: 052-2340999
בקרו באתר המשרד בכתובת: www.ds-lawyer.co.il

לשימת לב: אין לראות בתכנים המובאים באתר זה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי. יודגש כי בכל הסתבכות עם רשויות החוק, יש להיוועץ לאלתר בעו”ד המתמחה בתחום הפלילי וזאת לשם קבלת ייעוץ משפטי ראוי, טרם קבלת החלטות בדבר התנהלות החשוד מול משטרת ישראל ו/או התנהלות נאשם מול הפרקליטות ובתי המשפט.

זכרו!!! ככל שתקדימו ותסתייעו בייעוץ משפטי ראוי, כך תקטינו את חשיפתכם לסכנות הטמונות בהליך הפלילי.

 

לשיתוף המאמר

לשתף בפייסבוק
לשתף בלינקדין
לשתף במייל
לשתף בווצאפ

לקבלת עדכונים

לקבלת מידע נוסף ועדכונים חשובים בנושא

 
דילוג לתוכן