שלום בית

לא אחת מגיעים אל משרדו של עורך דין משפחה וגירושין שאול דבח, אנשים שלא ברור להם מה הם רוצים ולא יודעים “לשים את האצבע” על הבעיה ובוודאי לא על הפתרון הראוי, יחד עם זאת הם הספיקו לשמע רסיסי “ייעוץ”, ממכרים, חברים וכל נותני העצות למיניהם.

חלק מהמשפטים שנזרקים לחלל האוויר במשרדו של עורך דין גירושין ומשפחה שאול דבח, הם: 

“תעשו שלום בית”  או  “לא חבל לכם” או  “מסכנים הילדים” וכמובן “תסלח/י לה/ו”.

שלל עצות והמלצות שכולן תוצאה של כוונות טובות וכולן מבקשות מכם להימנע מהליך הגירושין. אכן יש משהו בעצות אלו ובאמת יש מה לעשות טרם נקיטת נשק יום הדין. תמיד אפשר לנסות פנייה להליך של שלום בית ולכן עורך דין גירושין ומשפחה שאול דבח, טרם קבלת לקוחות אל משרדו והענקת שירותיו המשפטיים, מראיין את האדון או הגברת שהגיעו אליו, עורך דין דבח שאול בוחן את הנסיבות ואף פורש קשת רחבה ויריעה של אופציות בפניי הלקוחות הפוטנציאליים ומאפשר להם לבחון את כל האופציות העומדות לרשותם.

מהו שלום בית

עד כמה שהדבר אבסורד, המונח שלום בית מייצג מערכת יחסים מושלמת בין בני זוג. יחד עם זוגות לא מכירים את במושג ולא יודעים שחייהם, “הרגילים, המשעממים ולעיתים יש יאמרו חסרי הריגושים” הינם בעצם נחלת הרוב ולמרות אי שביעות הרצון מחלק מהדברים בחיי הנישואין, חייהם נופלים תחת הגדרת “שלום בית”.

כמו רוב הדברים בחיינו, אנו מעריכים את שהיה רק בדיעבד.

כך גם קורה שמרבית הזוגות שומעים על מושג שלום הבית, כאשר הם נמצאים בהליך גירושין. 

כאשר צד אחד מבקש להתגרש, קורה לעיתים שהצד השני מבקש או תובע בבית הדין הרבני  שלום בית. בית הדין לאחר שיאזין לטענות הצדדים יחליט האם התובענה לגירושין מתקבלת או שמא יציע ניסיון לשלום בית, כלומר ניסיון לשיקום חיי הנישואין. לשם כך נדרשת הסכמת הצדדים כיוון שהם אלו שיהיו במרכז העניינים וידרשו לעשות את המאמצים להצליח בהליך, אך לעיתים עשוי/עלול בה”ד הרבני להורות על הליך של שלום בית בניגוד לעמדת אחד הצדדים.  

כמובן שבשני עשורים של קריירה ענפה וניסיון רב שנצבר,  עורך דין גירושין ומשפחה שאול דבח יודע לאבחן מתי מוגשות תביעות כנות ועם כוונה אמיתית מאחריהן ומתי מוגשות תביעות סרק כטקטיקה משפטית.

האם שלום בית זה רק תחילת תהליך גירושין?

ניסיון החיים הוכיח ולמד, שלא אחת מוגשות תביעות שלום בית, לא בכדי להגיע באמת לשלום בית, אלא למשוך זמן ולדחות את הקץ ממגוון סיבות – להתיש את הצד השני עד שיסכים לויתורים מפליגים, לטעון טענות בעניין הכתובה וכמובן תביעה לשלום בית שמוגשת על ידי הבעל מונעת מהאישה לעתור למזונות אישה, עד כדי שסירוב עיקש ולא מוצדק של האישה לשלום בית, עלול מבחינתה להיות בעייתי שכן היא תהא “מורדת” ובכך נסתם הגולל על סיכוייה לקבל מזונות אישה. לכל מטבע שני צדדים. יש להבין שבעל שיוגדר כמורד עלול היות במצב בו הוא מאולץ להתגרש ולשלם לאישה את מלא כתובתה. ישנן כמובן עוד סיבות רבות לכך שמי מהצדדים מגיש תביעה לשלום בית כצעד טקטי בניהול תיק הגירושין.

כאן נכנס לתמונה עורך דין גירושין ומשפחה שאול דבח ובזכות הידע והניסיון שלו, מצליח לנווט את הלקוחות אל המטרה מבלי ליפול למלכודות כאלו ואחרות.

חשבו מאד להדגיש שלמרות כל מה שאמרנו, ולמרות שבדרך כלל  תביעות לשלום בית הן צעד טקטי שמטרתו להשיג עוד נקודות זכות בדרך להסכם גירושין טוב, ישנם מקרים ( לא רבים אבל קיימים ) שתביעות לשלום בית מוגשות בתום לב עם כוונה ונכונות אמיתיים לחזור לחיים משותפים ולהימנע מגירושין. 

בשל הניסיון של עורך דין גירושין ומשפחה שאול דבח – ניסיון שיעמוד לרשותכם כמובן, אין אנו ממהרים לפסול על הסף תביעות לשלום בית ולהתנגד להן נחרצות, אך יחד עם זאת טרם ההסכמה להליך של שלום בית, נבחן בעבורכם את פני הדברים ומצב הליך הגירושין, נבדוק מה יועיל לכם הליך זה ורק אחרי שנחליט מה התגובה שלנו, ננקוט בצעדים הטובים ביותר עבורכם, בין אם להתנגד להליך ובין אם להסכים לו בכפוף לתנאים רבים שישמרו עליכם, לפני ואחרי.

הסכם שלום בית

הסכם שלום בית נראה להרבה זוגות כמצחיק ואולי אפילו מעליב. לא אחת שמענו את הלקוחות אומרים ” מה זה גנון”? – באמת בהסכם שלום הבית אנו ננסה להכיל את רוב הדברים שבגללם בני הזוג הסתכסכו, אפילו דברים שלא עלו עד כה. אחרי שאבחנו את הבעיות והמוקשים בחיי הנישואין ננסה ליתן להם פתרונות יצירתיים ובעצם נעזור לבני הזוג לבנות מחדש את חייהם המשותפים, עם דגש כמובן על למידה מטעויות העבר ושינוי ההתנהגות באופן הדדי!!!

הדברים אליהם מתייחס ההסכם מגוונים ומקיפים את כל חיי הנישואין, החל מניהול הכספים, החלטות בנוגע לחינוך הילדים, עובר דרך הגדרת העדפות של הצדדים לבילוי משותף וזה כולל הגדרת החברים המועדפים ואלו ש”יקבלו כרטיס אדום” וכלה במטלות שוטפות בבית ותדירות הביקורים אצל משפחתו של כל צד.

לאחר שבני הזוג בסיוע של עורך דין גירושין ומשפחה שאול דבח, מנסחים את הסכם שלום הבית, חובה להביא את ההסכם לערכאה שיפוטית, בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה וזאת לשם מתן תוקף של פסק דין. צעד זה הוא הכרחי כיוון שהסכמים בין בני זוג חייבים לקבל תוקף של פס”ד בכדי שתוקפם לא יהא מוטל בספק.

זוגות רבים, בשל ההליך הלא סימפטי בו הם נמצאים, לא סומכים יתר על המידה זה על זו ולמרות כל ההסברים והגיבוי המשפטי אותו אנו מעניקים להם, לפני, במהלך ולאחר החתימה על הסכם שלום הבית, פונים אלינו ומבקשים מאיתו בטוחה נוספת, עוגן נוסף שיבטיח את זכויותיהם וכן את זכותם לעתור לגירושין. 

במקרים אלו עורך דין גירושין ומשפחה שאול דבח עורך הסכם משולב. הסכם בן כלאיים שיהא הסכם שלום בית, אך יסוכמו בו כל הפרטים החשובים בהסכם גירושין אם יהא צורך בו.

אם הסכם שלום הבית מחזיק מעמד אזי המלאכה תמה, אך אם מי מהצדדים ירצה לסיים את מערכת היחסים, בזכות ההסכם המשולב שעורך עורך דין גירושין ומשפחה שאול דבח, יוכל אותו צד שמבקש לסיים את החיים המשותפים, לפנות לערכאה הרלוונטית ולקבל תוקף של פסק דין להסכם הגירושין מבלי שלצד שני יש יכולת להתנגד לכך – עורך דין משפחה וגירושין שאול דבח, במאמר הבא ייתן דגש על הסכם גירושין והמשמעויות שיש להסכם שכזה.

אין לראות במאמר זה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי.

כותב המאמר הינו עורך דין המתמחה בדיני משפחה וגירושין ומייצג בכל הערכאות.

משרד : משה לוי 11 (בית UMI), קומה 4 – ראשל”צ.

טלפון רב קווי: 03-5094509 פקס :153-3-5096509

נייד למקרי חירום וייעוץ דחוף: 0522-340999

בקרו באתר המשרד בכתובת : www.ds-lawyer.co.il

זוג כועס על ספסל

התכנים באתר זה הינם פרי עטו של עורך דין שאול דבח, אשר תחום התמחותו הינו דיני גירושין משפחה  על כל סוגי הנושאים ובכל הערכאות השיפוטיות לרבות בתי משפט לנוער ובתי דין למשפחה.

משרד ראשי: רחוב משה לוי 11, ראשל”צ.
טלפון רב קווי: 03-5094509, פקס :153-3-5096509
נייד למקרי חירום וייעוץ דחוף: 052-2340999
בקרו באתר המשרד בכתובת: www.ds-lawyer.co.il

לשימת לב: אין לראות בתכנים המובאים באתר זה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי. 

זכרו!!! ככל שתקדימו ותסתייעו בייעוץ משפטי ראוי, כך תקטינו את חשיפתכם לסכנות הטמונות בהליכי משפחה.

 

לשיתוף המאמר

לשתף בפייסבוק
לשתף בלינקדין
לשתף במייל
לשתף בווצאפ

לקבלת עדכונים

לקבלת מידע נוסף ועדכונים חשובים בנושא

 
דילוג לתוכן